Zápisky z cesty po Vietnamu - Mramorové hory

Takže Mramorové hory… Po pravdě, nečekala jsem, že by mě mohly tolik uchvátit! Trochu jako mlžné hory z Avatara. Nahoru se šlo po velmi strmých, vysokých schodech vytesaných do skály. Nevím, kolik jich bylo, ale na můj vkus možná až příliš.

Celá hora byla posetá svatyněmi, pagodami a jeskyněmi. Nádhernou zelení a kamennými chodníčky. Všude voněly vonné tyčinky, běhaly ještěrky a rozhodně tam nebylo tak šílené horko jako v My Son, a ani tolik lidí. Já jsem se rozhodla odtrhnout od skupiny a doslova vyběhnout na nejvyšší vyhlídku až na vrcholku hory. Byl to úctyhodný cvičební výkon. Ovšem zbytek skupiny nechtěl být zahanben a tak tam na konec vylezli také. Dole pod horou je vesnice, celá tvořená jen z dílen, které vyrábí z mramoru cokoli, na co si člověk jen vzpomene. Od třímetrových soch Buddhy, lvů či delfínů, přes stoly, vázy, šachy, až po drobnosti jako prstýnky a náhrdelníky. Já si na konec odnesla jen náramek.

I když mě hory tak okouzlily, nevím, co bych k nim ještě řekla… Snad jen, že po výletě tam se ze mě asi stal budhista ;-) Uvnitř pagod mi bylo duševně tak dobře…

Po návratu jsme měli samozřejmě vlčí hlad a tak jsme šli na oběd do restaurace, která byla hned naproti našemu ubytování. Já měla celkem normální a vlastně velmi chutné grilované hovězí s nudlemi a zeleninou. Michal a mamka řka, že nudle už nemůžou ani vidět, chtěli rýži s kuřetem.

Dostali tedy rýži, zeleninu a mamka pár kousků kuřete, Michal celé stehno. No a k tomu každý mističku s „vývarem“ a nasekanými vnitřnostmi. Paní majitelka se asi nevydržela dívat jak se v tom divně „nimrají“, a tak prostě vzala Michalovu mističku, vyklopila její obsah do rýže a pak mu podala lžíci… Pak ukázala ještě na nějakou omáčku a důrazně doporučila, ať si to tam nalije. Mamka se tomuto zvládla ubránit a paní tím velmi popudila. Ale když jsme pak na konec řekli, obligátní větu: „ngon lam, kamon“ paní byla potěšená a mávala na nás, když jsme odcházeli (no, možná jí spíš rozzářilo slušné spropitné ;-)).

První Buddha, který nás uvítal

Nádherný výhled a to jsme ještě nebyli na vrcholu.

Autor: Veronika Janů | pondělí 2.3.2015 9:31 | karma článku: 16,57 | přečteno: 750x

Tajuplný Nippon - zahrada Kenrokuen

Ještě na žádné z mých dovolených se mi nepodařilo přibrat, vždycky to bylo spíš naopak, ale Japonsko?!

22.4.2018 v 10:22 | Karma: 16,12 | Přečteno: 408x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - proč se nám líbí Kanazawa

Dnes jsme cestovali doslova po vzoru místních, což znamená s pořádnou svačinou sebou. Na každém nádraží je vždy patro s jídlem, které je vyloženě připravené a určené k tomu, aby si ho člověk vzal sebou na palubu vlaku.

16.4.2018 v 20:32 | Karma: 17,39 | Přečteno: 367x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - obyčejný den

Japonsko je vážně podivná země. Určitě už jste slyšeli o takzvaných trainspotterech, tedy o lidech, kteří fotí vlaky

16.4.2018 v 19:22 | Karma: 16,78 | Přečteno: 366x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - posvátná hora

Znáte taková ta vtipná srovnání dvou fotek, kdy u jedné je napsáno „očekávání“ a u druhé „realita“? Tak přesně něco takového jsme dnes zažili na hoře Inari.

2.4.2018 v 8:52 | Karma: 18,70 | Přečteno: 461x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - první ochutnávka Kjóta

Pokaždé, když si povzdechnu, že už asi nemůže být horší počasí, mi někdo tam nahoře dokáže, že se mýlím. Dnes z nebe padaly doslova proudy vody a teplota klesla pod deset stupňů.

25.3.2018 v 11:04 | Karma: 19,94 | Přečteno: 409x | Diskuse| Cestování

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Velitelé jsou svině, moji rotu zničili. Ukrajinci hasí průlom v Donbasu

26. dubna 2024  14:54

Premium Zatímco Rusové rozšiřují průnik kolem strategicky položeného městečka Očeretyne, Ukrajinci řeší,...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Jsem zdravotní laborantka, tato práce mě sice baví, ale daleko radši se věnuji focení. Velice toužím po tom stát se skutečnou fotografkou. Navštívila jsem spoustu zajímavých míst a ráda bych se s ostatními podělila o své postřehy ale hlavně o fotografie. Další mojí velkou láskou je dobré jídlo, ráda zkouším nové věci a nebojím se experimentovat.

Mou další tvorbu můžete najít zde: http://www.flickr.com/photos/veronikajanu/