Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Druhé zápisky z cesty po Vietnamu - Cesta a proč jsme měli slzy v očích

Když jsem loni psala na poslední stránku našeho cestovního deníku, Tam Biet, a že se do Vietnamu určitě ještě vrátíme, ani zdaleka mě nenapadlo, že by to mohlo být tak brzy.

Rok utekl jako voda a my opět zatoužili po troše exotiky. No, a protože jsme minule rozhodně neviděli všechno, co jsme si přáli, bylo celkem jasné, kam pojdeme.

Sedíme tedy v letadle směr Moskva – Hanoj a jsme zvědaví a natěšení, co nás potká při objevování severního Vietnamu. V letadle jsme právě už sedm hodin a ještě tři a půl nás čeká. Letos to celé naštěstí ubíhá docela rychle, žádné dlouhé čekání na letišti, žádné nepříjemnosti s vízy ;-) jde to až podezřele hladce. Cože mě nutí být neustále ve střehu, protože očekávám, že nám minimálně ztratí nějaká zavazadla na letišti ;-)

Cestovní skupina zůstala stejná. Už to takhle máme krásně nacvičené a každý má svou důležitou roli. Michal je hlavní vyjednavač, smlouvač, zařizovač a komunikátor. Já se starám o veškerou fotodokumentaci, fototechniku, zápisky a průvodce. A mamka hlídá důležité dokumenty, lístky, nosí našeho maskota, slouží jako rádio a udržovatel dobré nálady :-)

Tentokrát jsme chtě nechtě museli oželet luxus cestování s Emirates a vzít za vděk Aeroflotem, protože Emirates bohužel do Hanoje nelétají. No, po pravdě… čekala jsem to horší, dokonce i víno jsme dostali a na snídani si nemůžu stěžovat už vůbec. Štěstíčko mě rozhodně mile překvapilo a dostali jsme i bačkůrky! Zatím je tedy vše v nejlepším pořádku.

 

Všechno se odehrálo tak rychle, že stále nevěřím, že jsem tu!!!

11:48

Jsme na hotelu, po koupeli a Michal právě usnul, i když jsem mu to výslovně zakázala!! :-) Hotel vypadá úplně stejně jako na obrázku, což pochopitelně nikdo z nás nečekal. Máme dokonce balkón a vidíme (slyšíme) ruch ulice. První mohutný vjem byla opět vůně. Neuvěřitelná, hustá, chutná vůně. Nutně potřebuji něco dobrého do žaludku. I když jsem Hanoj zatím viděla jen „z okna“, líbí se mi snad nejvíc ze všech Vietnamských měst. Je stará a působí opravdově.

Večer

Na to, že jsme tu zatím v podstatě jen několik hodin, stihli jsme toho moc. Stará čtvrť je opravdu tak autentická, jak se mi zdálo už z taxíku. Je tu mnohem víc pouličních prodavačů a nabízí naprosto všechno, co si jen lze představit (a spoustu toho, co si  představit nelze). Nějak instinktivně se mi podařilo zamluvit hotel v ulici, kterou jsme později přejmenovali na „jídelní“, protože se tu prodává skutečně jen jídlo a suroviny určené k jeho přípravě. Zejména lány bylinek, které jsem si tak oblíbila.

Stihly jsme si třeba s mamkou koupit ananas, ten nejlahodnější v mém životě a jak už to tak bývá, také nejlevnější. Nic se nevyrovná pocitu, kdy si člověk vychutnává šťavnatý ananas, proplétá se mezi skútry a připadá si tak trochu jako místní.

Ovšem za naprosto nejkrásnější zážitek na hodně dlouhou dobu považuji vodní loutkové divadlo. Ani mě nenapadlo, že bychom ho mohli navštívit ještě dnes a už vůbec bych si nemyslela, že ve mně zanechá tak hluboký dojem. Už dávno se mi nestalo, že bych měla v očích slzy dojetí z něčeho krásného. Naposled se mi to stalo asi ve dvanácti letech na delfíní show. :-D Ale dnes se mi opět leskly oči a měla jsem husí kůži po těle. Ty zvláštní asijské písně a teskné tóny, se mě dotkly někde hodně hluboko. Barevné lesknoucí se loutky vířily a tančily po hladině za zvuků mně naprosto neznámých hudebních nástrojů. Sledovali jsme to se zatajeným dechem. Za šedesát korun jsem si tak odnášela daleko silnější kulturní zážitek než z poslední návštěvy Národního divadla…

 

A co ještě říct k Hanoji? Jaká tedy vlastně je? Za mě rozhodně divoká a neodbytná. Máme jí nalepenou na kůži. Vzduch je tu snad ještě vlhčí a lepkavější než v Saigonu a doprava „divočejší“. Tady je mnohem víc aut, která chodce prostě nepustí. Asi tak pětkrát za odpoledne jsem málem skočila někomu pod koly (nutno podotknout, že nejen já). 

Všechno tu voní a láká k ochutnání a já to všechno ochutnat chci! Zítra nás čeká Chrám literatury a prohlídka širšího okolí, ale teď už spát! Ať mám síly na další den.

http://www.youtube.com/watch?v=sfRwPasZ3Pw 

pokusila jsem se nahrát i krátké video, ze začátku není nic moc, ale doporučuji vydržet ;-) 

 

Autor: Veronika Janů | neděle 10.5.2015 11:29 | karma článku: 20,28 | přečteno: 899x
  • Další články autora

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - zahrada Kenrokuen

Ještě na žádné z mých dovolených se mi nepodařilo přibrat, vždycky to bylo spíš naopak, ale Japonsko?!

22.4.2018 v 10:22 | Karma: 16,12 | Přečteno: 408x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - proč se nám líbí Kanazawa

Dnes jsme cestovali doslova po vzoru místních, což znamená s pořádnou svačinou sebou. Na každém nádraží je vždy patro s jídlem, které je vyloženě připravené a určené k tomu, aby si ho člověk vzal sebou na palubu vlaku.

16.4.2018 v 20:32 | Karma: 17,39 | Přečteno: 367x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - obyčejný den

Japonsko je vážně podivná země. Určitě už jste slyšeli o takzvaných trainspotterech, tedy o lidech, kteří fotí vlaky

16.4.2018 v 19:22 | Karma: 16,78 | Přečteno: 366x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - posvátná hora

Znáte taková ta vtipná srovnání dvou fotek, kdy u jedné je napsáno „očekávání“ a u druhé „realita“? Tak přesně něco takového jsme dnes zažili na hoře Inari.

2.4.2018 v 8:52 | Karma: 18,70 | Přečteno: 461x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - první ochutnávka Kjóta

Pokaždé, když si povzdechnu, že už asi nemůže být horší počasí, mi někdo tam nahoře dokáže, že se mýlím. Dnes z nebe padaly doslova proudy vody a teplota klesla pod deset stupňů.

25.3.2018 v 11:04 | Karma: 19,94 | Přečteno: 409x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Jsem zdravotní laborantka, tato práce mě sice baví, ale daleko radši se věnuji focení. Velice toužím po tom stát se skutečnou fotografkou. Navštívila jsem spoustu zajímavých míst a ráda bych se s ostatními podělila o své postřehy ale hlavně o fotografie. Další mojí velkou láskou je dobré jídlo, ráda zkouším nové věci a nebojím se experimentovat.

Mou další tvorbu můžete najít zde: http://www.flickr.com/photos/veronikajanu/
https://www.facebook.com/veronikajanu.photograpy
http://www.veronikajanu.cz/

Seznam rubrik