Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Druhé zápisky z cesty po Vietnamu - kapitola, která nikdy nevznikla

Velmi dlouho jsem sbírala odhodlání k napsání poslední kapitoly a vlastně jsem ho nenašla nikdy. Ne, že by se snad stalo něco hrozného, naopak. Byl to poslední a naprosto jedinečný den, který jsme opět strávili toulkami po Hanoji.

A já celou dobu odkládala zapsání našich zážitků. Jako bych měla podvědomý strach, že tím celé naše dobrodružství opravdu navždy skončí.

Ten den jsme objevili tu pravou Hanoj, která není pro turisty. Ještě teď mám velmi živě v paměti malé uličky a krámky a usměvavé místní prodejce lokálního zboží. Žádné turistické tretky, ale kraby, pražené larvy, tofu, všemožná zelenina… Všichni se na nás zvědavě dívali a zdravili pokynutím hlavy. Mě pochopitelně jakožto ženu nejvíce zaujalo místní zlatnictví. Takže jsem logicky postávala u vitríny a pokoušela se odhadnout cenu, případně zda jsou mnou vybrané náušnice skutečně stříbrné. Tady člověk prostě nikdy neví. A protože mi Michal chtěl koupit ještě nějakou věc na památku, rozhodl se začít s obchodníkem vyjednávat. V těchto místech to bylo obzvláště humorné, vzhledem k tomu, že naše vietnamština se skládá z počítání do pěti a pozdravu. (ne, umíme toho víc, ale většinou spíš pro konverzaci v restauraci než pro smlouvání ve zlatnictví) Pán naštěstí pochopil, že si nejsme jistí materiálem a tak z pod pultu vytáhl dvě stříbrné cihly a zvesela jimi o sebe zacinkal. Pak ještě ukázal na své nářadí a mohlo se začít jednat o ceně. :) Na konec mi ještě přesně ukázal, jak funguje zapínání, poupravil ho kleštičkami, aby fungovalo naprosto bezchybně a všichni jsme byli spokojení.

V uličkách to skutečně žilo, občas se nám za zády objevil skůtr, který se dál proplétal mezi lidmi. Užívali jsme si, že nemusíme nikam spěchat a jen nasávali atmosféru. Konečně jsem tu také sehnala vytoužený černý pepř, který mi minule tak chutnal.

Naše druhé Vietnamské dobrodružství tímto tedy skončilo. A proč jsem vlastně na konec našla chuť a odvahu zapsat poslední kapitolu? Protože jsem se právě vrátila z Mexika. Plná úplně nových zážitků, chutí a zápisků, o které se chci podělit. Nemohu říct, že se mi po Vietnamu nestýská, rozhodně se tam ještě vrátím. Ale objevila jsem tak neuvěřitelnou vášeň pro cestování a v hlavě už mi leží další a další zajímavá místa, která chci navštívit.

Tímto bych chtěla poděkovat všem lidem, kteří mě celou dobu podporovali, a s radostí četli mé zápisky. Bez Vás bych totiž určitě nikdy nenašla chuť pokračovat!

 

trosky bombardéru B52 - Vietnamci postavili památník těm, kteří je bombardovali...

pouliční holičství

Úplně poslední fotka, kterou jsem pořídila. Na konci dne, se nám konečně podařilo přesvědčit Michala abychom si dali s místními točené pivo na ulici. Umyli jsme si sklenice v kýblu a sami natočili ze sudu postaveného na židli. Michal nám celou dobu tvrdil, že určitě druhý den v letadle zemřeme. Až na to, že pivo bylo teplé, mu vůbec nic nebylo ;-)

Autor: Veronika Janů | neděle 25.10.2015 9:08 | karma článku: 21,97 | přečteno: 1881x
  • Další články autora

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - zahrada Kenrokuen

Ještě na žádné z mých dovolených se mi nepodařilo přibrat, vždycky to bylo spíš naopak, ale Japonsko?!

22.4.2018 v 10:22 | Karma: 16,12 | Přečteno: 408x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - proč se nám líbí Kanazawa

Dnes jsme cestovali doslova po vzoru místních, což znamená s pořádnou svačinou sebou. Na každém nádraží je vždy patro s jídlem, které je vyloženě připravené a určené k tomu, aby si ho člověk vzal sebou na palubu vlaku.

16.4.2018 v 20:32 | Karma: 17,39 | Přečteno: 367x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - obyčejný den

Japonsko je vážně podivná země. Určitě už jste slyšeli o takzvaných trainspotterech, tedy o lidech, kteří fotí vlaky

16.4.2018 v 19:22 | Karma: 16,78 | Přečteno: 366x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - posvátná hora

Znáte taková ta vtipná srovnání dvou fotek, kdy u jedné je napsáno „očekávání“ a u druhé „realita“? Tak přesně něco takového jsme dnes zažili na hoře Inari.

2.4.2018 v 8:52 | Karma: 18,70 | Přečteno: 461x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - první ochutnávka Kjóta

Pokaždé, když si povzdechnu, že už asi nemůže být horší počasí, mi někdo tam nahoře dokáže, že se mýlím. Dnes z nebe padaly doslova proudy vody a teplota klesla pod deset stupňů.

25.3.2018 v 11:04 | Karma: 19,94 | Přečteno: 409x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

OBRAZEM: Jako kolonie na Marsu. Prach ze Sahary zbarvil Athény do oranžova

24. dubna 2024  12:07

Obloha nad jižním Řeckem se zbarvila do oranžova. Akropoli a další athénské památky zahalila v...

Policie rozbila gang falešných bankéřů. Volali z Ukrajiny, obrali stovky důvěřivců

24. dubna 2024  12:03

Královéhradečtí policisté rozkryli organizovanou skupinu, která má na svědomí podvody tzv....

Nové centrum pomůže rodinám se vzácným onemocněním. Inspirace přišla z Norska

24. dubna 2024  11:45

Psychologickou a sociální podporu nabízí pacientům se vzácným onemocněním a jejich rodinám první...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Jsem zdravotní laborantka, tato práce mě sice baví, ale daleko radši se věnuji focení. Velice toužím po tom stát se skutečnou fotografkou. Navštívila jsem spoustu zajímavých míst a ráda bych se s ostatními podělila o své postřehy ale hlavně o fotografie. Další mojí velkou láskou je dobré jídlo, ráda zkouším nové věci a nebojím se experimentovat.

Mou další tvorbu můžete najít zde: http://www.flickr.com/photos/veronikajanu/
https://www.facebook.com/veronikajanu.photograpy
http://www.veronikajanu.cz/

Seznam rubrik