Road trip Madagaskar - co se děje kolem cest

Dnes ráno jsme se probudili doslova v botanické zahradě. Naším cílem pro dnešní den se totiž stal národní park Ranomafana.

Do včerejšího večera jsme byli přesvědčení, že dnes si zaplatíme průvodce a park navštívíme. Není to ale vůbec potřeba, protože deštný prales je doslova všude kolem nás. Stačilo jen jít na procházku do vesnice a mohli jsme si vykoukat oči z té nádhery. Na každém smetišti tu rostly roztodivné květiny a u většiny z nich mamka vykřikovala „jé, tuhle trápím doma v květináči!“ přičemž šlo obvykle o keře větší než my dvě dohromady.

Také jsem jí dvakrát zachránila před zamotáním do pavučiny o velikosti její hlavy s pavoukem velkým jako její obličej. Už se jich snad i přestávám bát a považuji je za celkem hezké. I ubytování bylo jaksi víc otevřené než bych si přála. Zprvu se stálo, že jsou to normální zděné domy, ale pak jsem zjistila, že nemají okenní tabulky, jen dřevěné okenice s dírami. Ještě že je vždycky všude moskytiéra ačkoli až tady jsem zjistila, k čemu vlastně slouží. Tedy nikoli k tomu, aby člověka nepoštípali komáři, ale aby ho poštípalo jen omezené množství komárů vyskytujících se v moskytiéře.

Po snídani jsme se tedy rozhodli udělat si krátkou procházku po pralese, nebo spíš jen tak nahlédnout na některé z mnoha odboček.

Ďáblova tlama, tak nás přivítal národní park Ranomafana

Vlhkost a neuvěřitelná zeleň

Tak přesně tohoto krasavce na sebe mamka málem strhla.

Pro ovoce a různé další plody se místní vydávají přímo do pralesa.

S tím se pojí celkem zajímavý moment, kdy jsme jedním zadním kolem beznadějně uvízli v díře. Všichni jsme podvědomě tušili, že tahle chvíle prostě jednou nastat musí a zatím co se Michal marně pokoušel všemožnými manévry kolo uvolnit, já zatím počítala kolik malgašů je zapotřebí k nadzdvihnutí našeho Pajera. Shodou okolností jel hned kolem člověk, který viděl dvě bílé křepčící ženy kolem auta a zastavil. V jedné ruce držel kus rozjedeného kuřete, obešel auto a kývl na Michala, ať zařadí 4x4. Kolo se samozřejmě jen zběsile točilo, spálená guma smrděla, ale nic. Pak se jednou rukou jen jakoby mimoděk opřel o kapotu, zatímco v druhé ruce stále držel rozjedené kuře, a kolo bylo najednou venku. Celá ta příhoda byla tak rychlá, že to vlastně ani žádná dramatická historka není. Autu se nic nestalo, asi mu budeme muset na konci naší cesty postavit pomník za to všechno, co s námi už zvládlo.

Pak už mohla následovat cesta do našeho známého Antsirabe, po tak dlouhé době jsme úplně zapomněli, jak byla hrozná a že v podstatě neexistovala. Na druhou stranu jsem si mnohem více všímala toho, co se kolem cesty děje. Už jsem se dávno probrala z prvotního kulturního šoku a tak jsem se mohla víc zaměřit na detaily. Kolem cesty se tu totiž odehrává veškerý život. Nejčastější dopravní prostředek tu jsou vlastní nohy, kolo a povoz se zebu. Lidé se tu neustále někam přemisťují a mnohdy se objeví cyklista v místě, kde 50 kilometrů na obě strany není žádné město. Lidé u cesty a na silnici suší rýži, seno a arašídy. Prodávají, co vypěstovali a nebo prostě jen sedí a dívají se na projíždějící auta.

Jen malá ukázka kráterů a výmolů na silnici.

Pokud jsem si loni ve Vietnamu myslela, že na skútru se dá přepravit cokoli, tak malgaši to dovedli k dokonalosti, protože ono „cokoli“ dokážou přepravit na kole. Čtyři lidi na jednom kole nejsou nic divného, stejně jako pytle s rýží, dřevo, kanystry s vodou, živé slepice nebo třeba prase... Většina všech nákladů se tu samozřejmě nosí na hlavě. Ruce jsou totiž potřeba buď k přenášení dětí, nebo dalšího nákladu. Není nic divného vidět tu ženu s košem čehokoli na hlavě, dítětem v šátku na zádech s plnýma rukama dalšího nákladu ať už otepí rýže nebo koše s prádlem.

Ženy tu nosí na hlavách vskutku prapodivné náklady mnohdy odporující zákonům fyziky, například úplně kulatý meloun, kupku cihel případně tašku položenou na bok.

Další zdejší fenomén jsou klacky. Pravděpodobně půjde o nějaký pud z prvobytně pospolné společnosti, ale všichni kluci i muži tu neustále nosí v ruce klacek. Někdy to působí dost výhružně, jindy trochu komicky. V jedné ruce mobil ve druhé rákoska, na hlavě čepice s bambulí, tričko s nápisem Ronaldo a žabky. Začínám mít strach, že mi na naší D1 odteď bude bez lidí kolem cesty smutno.

cestou jsme si nakoupili pár mandarinek

a arašídů

a dárků domů :-) tady to bylo obzvlášť náročné...

Při dopravě nákladu se zapojují i ti nejmenší

Autor: Veronika Janů | pondělí 3.10.2016 11:03 | karma článku: 22,37 | přečteno: 397x

Tajuplný Nippon - zahrada Kenrokuen

Ještě na žádné z mých dovolených se mi nepodařilo přibrat, vždycky to bylo spíš naopak, ale Japonsko?!

22.4.2018 v 10:22 | Karma: 16,12 | Přečteno: 408x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - proč se nám líbí Kanazawa

Dnes jsme cestovali doslova po vzoru místních, což znamená s pořádnou svačinou sebou. Na každém nádraží je vždy patro s jídlem, které je vyloženě připravené a určené k tomu, aby si ho člověk vzal sebou na palubu vlaku.

16.4.2018 v 20:32 | Karma: 17,39 | Přečteno: 367x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - obyčejný den

Japonsko je vážně podivná země. Určitě už jste slyšeli o takzvaných trainspotterech, tedy o lidech, kteří fotí vlaky

16.4.2018 v 19:22 | Karma: 16,78 | Přečteno: 366x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - posvátná hora

Znáte taková ta vtipná srovnání dvou fotek, kdy u jedné je napsáno „očekávání“ a u druhé „realita“? Tak přesně něco takového jsme dnes zažili na hoře Inari.

2.4.2018 v 8:52 | Karma: 18,70 | Přečteno: 461x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - první ochutnávka Kjóta

Pokaždé, když si povzdechnu, že už asi nemůže být horší počasí, mi někdo tam nahoře dokáže, že se mýlím. Dnes z nebe padaly doslova proudy vody a teplota klesla pod deset stupňů.

25.3.2018 v 11:04 | Karma: 19,94 | Přečteno: 409x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - úvahy ve vlaku

Dnes se počasí konečně trochu umoudřilo, ne snad, že by svítilo sluníčko, to bych chtěla moc, ale neprší. Oproti prvnímu dni dost klesla teplota a já se slzou v oku smutně koukám na všechny šaty, co jsem si vzala s sebou.

18.3.2018 v 7:40 | Karma: 21,19 | Přečteno: 483x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - když prší

Dnešní den byl velmi zvláštní. Probudili jsme se do deštivého rána a mlha byla tak hustá, že nebylo vidět ani Tokio sky tree.

11.3.2018 v 10:03 | Karma: 17,75 | Přečteno: 343x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - zamlžené Nikkó a večerní Unagi

Právě sedím ve vlaku z Nikkó a přemýšlím o všem, co jsem doposud zažila a viděla. Japonsko je opravdu naprosto jiné, než země kde jsem doposud byla.

4.3.2018 v 17:23 | Karma: 19,51 | Přečteno: 388x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - rybí trh a mrakodrapy

Některé dny jsou tak krásné, že se mi o ně skoro ani nechce dělit. Ten dnešní začal poměrně brzy, probudili jsme se kolem půl šesté, rozhodli jsme se tedy, že navštívíme neslavnější rybí trh Tsukiji.

25.2.2018 v 8:30 | Karma: 21,98 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - Sakury a šťastné konce

Když jsem odjížděla do Japonska, měla jsem trochu obavy, že možná ani nebudu mít o čem psát. Přece jen je to naprosto kultivovaná a především kulturní země.

18.2.2018 v 9:27 | Karma: 21,52 | Přečteno: 497x | Diskuse| Cestování

Tajuplný Nippon - první dojmy

Takže opravdu Japonsko. Jsem tady, je to tak a už mi ho nikdo nevezme. Můj splněný sen o sakurách, gejšách a sushi.

11.2.2018 v 8:31 | Karma: 23,01 | Přečteno: 679x | Diskuse| Cestování

Road trip Madagaskar - zamyšlení na závěr

Dnes jsem vstala nějak brzy, asi je to tím, že je dnes poslední den. Zabalím poslední věci a vrátíme auto, které nám neuvěřitelně dobře sloužilo. Zkrátka už jen pár hodin a opustíme Madagaskar.

4.12.2016 v 11:48 | Karma: 16,19 | Přečteno: 341x | Diskuse| Cestování

Road trip Madagaskar - zpátky v Taně

Probudila jsem se do zataženého rána a marně přemýšlím, jak nacpu do kufru všechny dárky, které jsem koupila.

13.11.2016 v 9:47 | Karma: 15,68 | Přečteno: 307x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - je to blízko!

Člověk by nikdy neměl říkat, že už ho nemůže nic překvapit, a už vůbec ne tady na Madagaskaru. Nevím, za co jsme si to právě dnes zasloužili, ale pravděpodobně jsme byli jen po zásluze potrestáni za dobré skutky.

14.10.2016 v 12:38 | Karma: 20,19 | Přečteno: 439x | Diskuse| Cestování

Road trip Madagaskar - národní park Isalo

Dnešek byl opět naprosto úchvatný. Viděli jsme tolik věcí, že snad ani není možné, že to byl jen jeden den.

18.9.2016 v 9:46 | Karma: 21,68 | Přečteno: 467x | Diskuse| Cestování

Road trip Madagaskar - jedeme dál

Tak jsme se dnes ráno rozloučili s mořem i posledním baobabem a vydali se zpět směr Tana. A jak bylo v plánu, zastavili jsme cestou v národním parku Isalo.

26.8.2016 v 11:11 | Karma: 17,13 | Přečteno: 352x | Diskuse| Cestování

Road trip Madagaskar - čas na odpočinek

Včerejší i dnešní den jsme zasvětili odpočinku na pláži. Musíme se zregenerovat a načerpat síly na cestu zpět.

1.8.2016 v 7:53 | Karma: 20,19 | Přečteno: 281x | Diskuse| Cestování

Road trip Madagaskar - konečně v ráji

Tak jsme se tedy konečně dostali až do nejvzdálenějšího bodu naší cesty. Malého ráje se jménem Ifaty...

10.7.2016 v 10:12 | Karma: 20,19 | Přečteno: 757x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - až do Tuleáru!

Včerejší den byl tak vyčerpávající, že jsem měla sílu už jen lehnout si do postele. Když jsme ráno opustili Fianarantsou, všichni jsme očekávali, že se cesta konečně zlepší, ale nestalo se tak.

5.7.2016 v 9:24 | Karma: 22,32 | Přečteno: 474x | Diskuse| Cestování

Road trip Madagaskar - po dálnici RN7

Jsme ve městě Fianarantsoa a já vůbec nevím, čím začít. Ranní procházkou městem? Tím, co všechno jsem dnes po cestě viděla? Nebo tím, že jsme 20 kilometrů jeli dvě hodiny?

26.6.2016 v 11:24 | Karma: 21,10 | Přečteno: 346x | Diskuse| Cestování
Jsem zdravotní laborantka, tato práce mě sice baví, ale daleko radši se věnuji focení. Velice toužím po tom stát se skutečnou fotografkou. Navštívila jsem spoustu zajímavých míst a ráda bych se s ostatními podělila o své postřehy ale hlavně o fotografie. Další mojí velkou láskou je dobré jídlo, ráda zkouším nové věci a nebojím se experimentovat.

Mou další tvorbu můžete najít zde: http://www.flickr.com/photos/veronikajanu/