Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Road trip Madagaskar - jedeme dál

Tak jsme se dnes ráno rozloučili s mořem i posledním baobabem a vydali se zpět směr Tana. A jak bylo v plánu, zastavili jsme cestou v národním parku Isalo.

Ještě poslední procházka při východu slunce.

Musím přiznat, že je to zatím asi nejdrsnější ubytování, jaké jsme měli. Bungalovy až nápadně připomínají malgašské domy uplácané z hlíny. V koupelně, která ani nemá dveře, mě k smrti vyděsila žába, pod stolem jsem našla pavouka a na záchodě žije kolonie mravenců. Vůbec tu žijeme dost v souladu s přírodou. Zjistila jsem například, že v autě pod mojí sedačkou žijí štěnice, které sebou už od začátku úspěšně všude vozíme.

Příliv a odliv je v Tuleáru tak velký, že z přístavu prostě naprosto zmizelo moře.

A zase ti lidé kolem cest... Neustále jsem si připadala jako u nás na vsi o pouti.

na zítřejší den jsme si domluvili celodenní prohlídku parku. Na návštěvu národních parků jsem se těšila úplně nejvíc, ale současně se i nejvíc bojím. Jak jistě už všichni pochopili, strašně se bojím pavouků a v takovém parku jich předpokládám zvýšený výskyt.

Výhledů jsem se nemohla nabažit. První z těchto dvou fotografií je současně asi můj nejoblíbenější snímek, který jsem za celou dobu udělala. Hra světla a stínů v kombinaci s širokou planinou byla dech beroucí.

Současně jsme dnes úplnou náhodou objevili malý zázrak. Cestou nebo spíš necestou, k našim bungalovům, jsme viděli ukazatel „pravá italská pizza“. Původně jsme se tomu jen od srdce zasmáli, ale zvědavost a hlad v nás postupně hlodaly víc a víc a tak jsme se rozhodli toto místo navštívit. O to větší bylo překvapení, když nás v domku se zahradou uvítal pravý a nefalšovaný Ital!!  To bylo něco pro Michala. Ihned jsme se dali s pánem do řeči a do teď nemůžu uvěřit tomu, že jsem skutečně na Madagaskaru jedla naprosto dokonalou pizzu, lepší než leckde v Itálii. A opět jsme slyšeli onu známou větu, kterou tu říkají skoro všichni. „Madagaskar je krásná země, jen škoda, že jsou tu malgaši“

Ital s jeho úžasnou pecí a otevřenou kuchyní.

 Čekání nám zpříjemnilo naše oblíbené Three Horses beer.

Takhle dobrou pizzu jsem měla snad jen v Neapoli. Při nejbližší cestě na Madagaskar se tu zase budu muset zastavit ;-)

Náš bungalov uplácaný z hlíny.

A žába, která mě tak smrtelně vyděsila. Odnesla jsem jí pak k potůčku, ale druhý den byla v koupelně zase. Pochopila jsem tedy, že ona byla obyvatelkou bungalovu dřív než já, omluvila jsem se jí a už jí nikam nepřenášela. 

Zážitek tu přebíjí zážitek a tak srdečný Ital málem úplně zastínil ráno, kdy jsem čekala v autě, než Michal s mamkou vymění peníze v bance. Za tu dobu se u auta zastavilo snad deset lidí, co se pokoušeli vzbudit ve mně co největší lítost, abych jim dala peníze. Bohužel jsem u sebe žádné neměla a o to smutnější bylo se na ty lidi dívat. Na lidi, kteří by pro pár drobných udělali snad cokoli. Musela jsem v jejich očích být naprosto bezcitná, ale nemohla jsem nic dělat a i kdybych chtěla, nemůžu přece nakrmit celý Madagaskar. Nakonec přišel ještě malý asi pětiletý chlapeček. Udělal před autem dvě hvězdy a přemet, oblečený jen v kraťasech, přilepil svůj nos na okénko, kde jsem seděla. Natahoval ke mně ruce a zvědavě si prohlížel vnitřek našeho auta. Myslím, že vlastně ani nežebral, jen byl zvědavý a smutně koukal. Dívala jsem se mu do očí a snažila se alespoň mile usmívat, ale pak jsem si vzpomněla, že mám v taštičce karamelové lízátko. A tak jsem stáhla okénko a zeptala se, jestli ho chce. Ihned po něm chňapnul a vesele odběhl. Ty jeho oči si budu pamatovat už napořád. V takových chvílích ani nefotím, takové okamžiky si nechávám jen pro sebe.

Je zvláštní, kolik radosti může udělat i obyčejná voda. Když jsme dnes projížděli jednou velmi suchou oblastí, viděli jsme dva pasáčky zebu, jak jdou v té výhni po silnici a když jsme je míjeli, jeden z nich si ukázal do pusy a naznačil, že chce pít. Nechce peníze, nežebrá, prostě jen potřebuje pít. Zastavili jsme a dali klukům dvoulitrovou láhev vody. V jejich očích bylo vidět absolutní štěstí. Zdálo se, že ani jeden z nich nečekal, že bychom mohli skutečně zastavit. Když jsme pak odjížděli, ve zpětném zrcátku jsem viděla, jak chlapec dal ruku s vodou až nad hlavu a radostí vyskočil do vzduchu.

Pokud mě Madagaskar alespoň něco naučil, tak je to neplýtvat vodou. Pokaždé, když se sprchuji, vzpomenu si na malé děti s kanystry na hlavách a snažím se být trochu rychlejší a nepouštět kohoutek naplno.

Autor: Veronika Janů | pátek 26.8.2016 11:11 | karma článku: 17,13 | přečteno: 352x
  • Další články autora

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - zahrada Kenrokuen

Ještě na žádné z mých dovolených se mi nepodařilo přibrat, vždycky to bylo spíš naopak, ale Japonsko?!

22.4.2018 v 10:22 | Karma: 16,12 | Přečteno: 408x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - proč se nám líbí Kanazawa

Dnes jsme cestovali doslova po vzoru místních, což znamená s pořádnou svačinou sebou. Na každém nádraží je vždy patro s jídlem, které je vyloženě připravené a určené k tomu, aby si ho člověk vzal sebou na palubu vlaku.

16.4.2018 v 20:32 | Karma: 17,39 | Přečteno: 367x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - obyčejný den

Japonsko je vážně podivná země. Určitě už jste slyšeli o takzvaných trainspotterech, tedy o lidech, kteří fotí vlaky

16.4.2018 v 19:22 | Karma: 16,78 | Přečteno: 366x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - posvátná hora

Znáte taková ta vtipná srovnání dvou fotek, kdy u jedné je napsáno „očekávání“ a u druhé „realita“? Tak přesně něco takového jsme dnes zažili na hoře Inari.

2.4.2018 v 8:52 | Karma: 18,70 | Přečteno: 461x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - první ochutnávka Kjóta

Pokaždé, když si povzdechnu, že už asi nemůže být horší počasí, mi někdo tam nahoře dokáže, že se mýlím. Dnes z nebe padaly doslova proudy vody a teplota klesla pod deset stupňů.

25.3.2018 v 11:04 | Karma: 19,94 | Přečteno: 409x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily šest lidí

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  9:08

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Jsem zdravotní laborantka, tato práce mě sice baví, ale daleko radši se věnuji focení. Velice toužím po tom stát se skutečnou fotografkou. Navštívila jsem spoustu zajímavých míst a ráda bych se s ostatními podělila o své postřehy ale hlavně o fotografie. Další mojí velkou láskou je dobré jídlo, ráda zkouším nové věci a nebojím se experimentovat.

Mou další tvorbu můžete najít zde: http://www.flickr.com/photos/veronikajanu/
https://www.facebook.com/veronikajanu.photograpy
http://www.veronikajanu.cz/

Seznam rubrik