Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tajuplný Nippon - zahrada Kenrokuen

Ještě na žádné z mých dovolených se mi nepodařilo přibrat, vždycky to bylo spíš naopak, ale Japonsko?! 

Kdo by čekal, že v zemi zdravého jídla budu tloustnout před očima. Vždyť Japonsko to jsou ryby a zelenina a zelený čaj! Tam se hubne! Jenže tohle je evidentně jenom náš západní pohled. Japonská kuchyně je neuvěřitelně rozmanitá a ačkoli obsahuje i ryby a zeleninu, tak většinou spíš ve smažené podobě. Když se člověk podívá, co nabízejí restaurace, tak jsou to hlavě různé druhy nudlí ve vývaru plus něco smaženého. Většina zdejších jídel je složená hlavně ze sacharidů a bílkovin není mnoho. Smažené a tučné věci tu prostě vládnou, oblíbená jsou také vejce a majonéza. Nejhorší je, že se tomu člověk v podstatě nedokáže ubránit a musí ochutnat. Všechno je tak lákavé a voňavé. No a pak je tu saké a shochu a úžasná whiskey. Nesmím samozřejmě zapomenout ani na lákadla jako zmrzlina ze zeleného čaje nebo mochi koláčky z rýžové mouky plněné sladkou fazolovou pastou. Japonská kuchyně tedy není zdaleka tak zdravá jako jí vnímáme my tady. Nezapomenu na zvláštní vaječné omelety, které se vyrábějí na velikém horkém válu. Nejdříve vejce, na to pokrájené zelí, majonéza, sýr, vločky ze sušeného tuňáka, sladká teryiaki omáčka a ještě další spousta věcí, takže výsledná omeleta má asi 15 centimetrů na výšku.

Stánky s občerstvením, které jsou všude v parcích. Tady prodávali smažené kousky kuřete polité sladkou teryiaki omáčkou.

Ovoce v cukrové krustě.

To tedy bylo takové malé zamyšlení o jídle a teď k dnešnímu dni. Dnes jsme si už opravdu způsobili smrt chozením. Takhle mě nohy snad ještě nebolely a měla jsem pocit, že posledních pár set metrů  už ani nedojdu. No ne že by to bylo způsobeno jen nachozenými kilometry, nemalý podíl na tom měly i nevhodně zvolené boty. Daň za to, že jsem chtěla být hezká.

Ochutnávka saké.

Stejně jako se u nás odklízí spadané listí, Japonci odklízejí spadané květy.

Kanazawa je opravdu nádherná. Je to zase něco úplně jiného než Kjóto. Působí velmi vlídně, civilně, jako úplně normální město. Má spoustu krás a přesto není zahlceno turisty. Skoro žádné Evropany jsme tu nepotkali. Ulice tu jsou skoro prázdné a zmizely i anglické nápisy. Vzhledem k tomu, že je Kanazawa i poměrně malá, dá se tu s trochou dobré vůle všude dojít pěšky. Po snídani jsme tedy vyrazili do jedné z nejkrásnějších zahrad z celého Japonska Kenrokuen. Než jsme k ní došli, tak jsme se standardně maličko zatoulali do svatyně, která byla hned vedle a jaké bylo překvapení, když jsem tam objevila pult s obřími láhvemi saké zdarma k ochutnání. Z počátku mi bylo trochu hloupé si jen tak nalít, ale když jsem viděla že místní si s tím hlavu nelámou, nalila jsem si také a ochutnala tak několik různých druhů. Ono v Japonsku jsou svatyně a chrámy celkem veselá místa se stánky s jídlem a pitím a sladkostmi. Hrozně mi to připomíná obdobu našich poutí. Nejsem si jistá, jestli je to tu celoročně nebo jen kvůli hanami a sakurám.

zahrada KENROKUEN

Pak jsme se konečně vydali k zahradě  a nevycházeli jsme z údivu. Když sakury opadávají je to snad ještě kouzelnější! Růžové kvítky byly doslova všude. Růžový sníh, který pokrýval hladiny jezírek a nechal se unášet říčkami. Vířil nám kolem hlavy ve větru, pokrýval cestičky. Zahrada byla opravdu magická. Líbí se mi zvyk Japonců, kteří chodí na podobné procházky ve svátečním oblečení. Zejména mladé dívky se rády pod sakurami fotí  v tradičních kimonech v pestrých jarních barvách.

Ze zahrady Kenrokuen jsme se pak vydali k hradu a nakonec ke zdejšímu trhu. Oblast Kanazawy je proslulá lovem krabů a trh toho byl jedině důkazem. Navíc tu nebyli vůbec žádní turisti, jako na Tsukiji nebo Nishiki, takže jsme si mohli všechno v klidu prohlížet a obdivovat. Ceny tu navíc byly nižší a tak jsme si odtud odnášeli filety ze tří druhů ryb a tašku zeleniny. Na ubytováních z Air BnB je výhodou to, že na rozdíl od hotelů mají kuchyň. Můžeme si tak ráno udělat místní vejce, uvařit čaj a nebo připravit rybu, co jsme koupili na trhu.

Hrad v Kanazawě je známý hlavně díky svým sněhobílým střechám.

Prázdná tržnice.

Výběr krabího masa všech druhů a velikostí.

Takové krásné kousky ryb jsme si odnášeli my.

Oběd v podobě čerstvé langusty.

Zítra už nás čeká návrat do Tokija a poslední noc. Tak rychle to uteklo a já mám pocit, že jsem nic neviděla. A tak jako všechny zápisky, i Japonsko zakončím větou – Určitě se sem ještě vrátíme.

 

Autor: Veronika Janů | neděle 22.4.2018 10:22 | karma článku: 16,12 | přečteno: 408x
  • Další články autora

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - proč se nám líbí Kanazawa

Dnes jsme cestovali doslova po vzoru místních, což znamená s pořádnou svačinou sebou. Na každém nádraží je vždy patro s jídlem, které je vyloženě připravené a určené k tomu, aby si ho člověk vzal sebou na palubu vlaku.

16.4.2018 v 20:32 | Karma: 17,39 | Přečteno: 367x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - obyčejný den

Japonsko je vážně podivná země. Určitě už jste slyšeli o takzvaných trainspotterech, tedy o lidech, kteří fotí vlaky

16.4.2018 v 19:22 | Karma: 16,78 | Přečteno: 366x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - posvátná hora

Znáte taková ta vtipná srovnání dvou fotek, kdy u jedné je napsáno „očekávání“ a u druhé „realita“? Tak přesně něco takového jsme dnes zažili na hoře Inari.

2.4.2018 v 8:52 | Karma: 18,70 | Přečteno: 461x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - první ochutnávka Kjóta

Pokaždé, když si povzdechnu, že už asi nemůže být horší počasí, mi někdo tam nahoře dokáže, že se mýlím. Dnes z nebe padaly doslova proudy vody a teplota klesla pod deset stupňů.

25.3.2018 v 11:04 | Karma: 19,94 | Přečteno: 409x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - úvahy ve vlaku

Dnes se počasí konečně trochu umoudřilo, ne snad, že by svítilo sluníčko, to bych chtěla moc, ale neprší. Oproti prvnímu dni dost klesla teplota a já se slzou v oku smutně koukám na všechny šaty, co jsem si vzala s sebou.

18.3.2018 v 7:40 | Karma: 21,19 | Přečteno: 483x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - když prší

Dnešní den byl velmi zvláštní. Probudili jsme se do deštivého rána a mlha byla tak hustá, že nebylo vidět ani Tokio sky tree.

11.3.2018 v 10:03 | Karma: 17,75 | Přečteno: 343x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - zamlžené Nikkó a večerní Unagi

Právě sedím ve vlaku z Nikkó a přemýšlím o všem, co jsem doposud zažila a viděla. Japonsko je opravdu naprosto jiné, než země kde jsem doposud byla.

4.3.2018 v 17:23 | Karma: 19,51 | Přečteno: 388x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - rybí trh a mrakodrapy

Některé dny jsou tak krásné, že se mi o ně skoro ani nechce dělit. Ten dnešní začal poměrně brzy, probudili jsme se kolem půl šesté, rozhodli jsme se tedy, že navštívíme neslavnější rybí trh Tsukiji.

25.2.2018 v 8:30 | Karma: 21,98 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - Sakury a šťastné konce

Když jsem odjížděla do Japonska, měla jsem trochu obavy, že možná ani nebudu mít o čem psát. Přece jen je to naprosto kultivovaná a především kulturní země.

18.2.2018 v 9:27 | Karma: 21,52 | Přečteno: 497x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - první dojmy

Takže opravdu Japonsko. Jsem tady, je to tak a už mi ho nikdo nevezme. Můj splněný sen o sakurách, gejšách a sushi.

11.2.2018 v 8:31 | Karma: 23,01 | Přečteno: 679x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - zamyšlení na závěr

Dnes jsem vstala nějak brzy, asi je to tím, že je dnes poslední den. Zabalím poslední věci a vrátíme auto, které nám neuvěřitelně dobře sloužilo. Zkrátka už jen pár hodin a opustíme Madagaskar.

4.12.2016 v 11:48 | Karma: 16,19 | Přečteno: 341x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - zpátky v Taně

Probudila jsem se do zataženého rána a marně přemýšlím, jak nacpu do kufru všechny dárky, které jsem koupila.

13.11.2016 v 9:47 | Karma: 15,68 | Přečteno: 307x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - je to blízko!

Člověk by nikdy neměl říkat, že už ho nemůže nic překvapit, a už vůbec ne tady na Madagaskaru. Nevím, za co jsme si to právě dnes zasloužili, ale pravděpodobně jsme byli jen po zásluze potrestáni za dobré skutky.

14.10.2016 v 12:38 | Karma: 20,19 | Přečteno: 439x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - co se děje kolem cest

Dnes ráno jsme se probudili doslova v botanické zahradě. Naším cílem pro dnešní den se totiž stal národní park Ranomafana.

3.10.2016 v 11:03 | Karma: 22,37 | Přečteno: 397x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - národní park Isalo

Dnešek byl opět naprosto úchvatný. Viděli jsme tolik věcí, že snad ani není možné, že to byl jen jeden den.

18.9.2016 v 9:46 | Karma: 21,68 | Přečteno: 467x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - jedeme dál

Tak jsme se dnes ráno rozloučili s mořem i posledním baobabem a vydali se zpět směr Tana. A jak bylo v plánu, zastavili jsme cestou v národním parku Isalo.

26.8.2016 v 11:11 | Karma: 17,13 | Přečteno: 352x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - čas na odpočinek

Včerejší i dnešní den jsme zasvětili odpočinku na pláži. Musíme se zregenerovat a načerpat síly na cestu zpět.

1.8.2016 v 7:53 | Karma: 20,19 | Přečteno: 281x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - konečně v ráji

Tak jsme se tedy konečně dostali až do nejvzdálenějšího bodu naší cesty. Malého ráje se jménem Ifaty...

10.7.2016 v 10:12 | Karma: 20,19 | Přečteno: 757x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - až do Tuleáru!

Včerejší den byl tak vyčerpávající, že jsem měla sílu už jen lehnout si do postele. Když jsme ráno opustili Fianarantsou, všichni jsme očekávali, že se cesta konečně zlepší, ale nestalo se tak.

5.7.2016 v 9:24 | Karma: 22,32 | Přečteno: 474x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - po dálnici RN7

Jsme ve městě Fianarantsoa a já vůbec nevím, čím začít. Ranní procházkou městem? Tím, co všechno jsem dnes po cestě viděla? Nebo tím, že jsme 20 kilometrů jeli dvě hodiny?

26.6.2016 v 11:24 | Karma: 21,10 | Přečteno: 346x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Jsem zdravotní laborantka, tato práce mě sice baví, ale daleko radši se věnuji focení. Velice toužím po tom stát se skutečnou fotografkou. Navštívila jsem spoustu zajímavých míst a ráda bych se s ostatními podělila o své postřehy ale hlavně o fotografie. Další mojí velkou láskou je dobré jídlo, ráda zkouším nové věci a nebojím se experimentovat.

Mou další tvorbu můžete najít zde: http://www.flickr.com/photos/veronikajanu/
https://www.facebook.com/veronikajanu.photograpy
http://www.veronikajanu.cz/

Seznam rubrik