Road trip Madagaskar - konečně v ráji

10. 07. 2016 10:12:59
Tak jsme se tedy konečně dostali až do nejvzdálenějšího bodu naší cesty. Malého ráje se jménem Ifaty...

Průvodce nás strašil, že 26 kilometrů z Tuleáru se jede hodinu, kvůli nezpevněné cestě, ale tentokrát jsme měli štěstí. Číňané totiž pochopili, že Madagaskar je místo, kam by se dalo expandovat a začít podnikat a tak mezi Tuleárem a Ifaty začali budovat pořádnou cestu. Zatím je jen uválcovaná a pořád ve výstavbě, ale je to úžasný pokrok. Dalším krokem ještě bude udělat ze zdejšího letiště opět mezinárodní a postavit pár pořádných rezortů. Zejména to letiště by tady tomu výrazně pomohlo. Včera v hotelu jsme byli úplně jediní ubytovaní, většina ostatních hotelů byla zavřená. Nebála bych se tvrdit, že jsme snad byli i jediní turisti ve městě vůbec.

Ráno před odjezdem jsme se šly s mamkou ještě tradičně projít městem. Brzy ráno totiž člověk vidí to nejzajímavější. To je ve městě nejvíc živo a nejlépe se fotí. Tato fotka je důkazem toho, že Malgaši nic nevyhazují a všechno znovu nějakým způsobem zužitkují.

Místní masna. Škoda že na fotkách nejsou vidět ta hejna much, která se všude vznášela. Celkem se divím, že nám ze zdejší stravy nikdy nic nebylo...

Už když jsem tuhle fotku vyfotila, věděla jsem, že to bude jedna z mých nejoblíbenějších.

Holky v prádelně. Moje přání vyfotit si je je hrozně pobavilo a poprvé jsem se setkala s tím, že pár z nich se vyloženě fotit nechtělo a odešly ze scény.

Autobusy se tu běžně plní lidmi a věcmi až k prasknutí.

Také je běžné, že se autobus opravuje zatímco lidé nastupují. Nikdy není jisté, jestli skutečně odjede (a dojede), ale tím si nikdo hlavu neláme, tady čas nehraje roli.

Tři kufry a jedno auto působily na hotelovém parkovišti hodně opuštěně.

A tady už zastávka na focení cestou do vesnice Ifaty.

Agáve, mangrovy, písečná duna a moře...

Slané jezero působilo trochu zlověstně.

Odbočka k našemu "hotelu". tady si paradoxně naše navigace věděla rady a dovedla nás bez problémů na místo.

Je to tu překrásné a já jsem hrozně nešťastná, protože jsem dostala prudkou alergickou reakci na sluníčko. Jistě za to mohou antibiotika, která bereme jako profylaxi kvůli malárii. Byla jsem ve vodě snad jen deset minut a celé tělo mám jako v ohni. Hlavně ruce a prsty. Je to šílené, jako by se mě slunce rozhodlo sežrat, jako bych měla na rukou rozžhavené uhlí. A já tolik chci jít ven prozkoumávat okolí! Domluvili jsme na zítra šnorchlování a já se už teď bojím, jak to zvládnu. Hodina tam, hodina šnorchlování a hodina zpět... a já mám problém přejít jen mezi stíny. Alespoň, že už mě opouští rýma a kašel. Mám pocit, že právě můj kašel místní dost znervózňuje. Koukají na mě jako bych měla minimálně tuberu, nachlazení tu asi neznají.

Takhle nás přivítala hotelová pláž

Tradiční pirogy, vydlabané z jednoho kusu balzového dřeva.

Při dnešní 26 kilometrů dlouhé cestě nás opět zastavovali zvědaví policisté, dnes tedy jen jednou, včera si pětkrát. Vždycky jsou hrozně zvědaví, zkoumají Michalův mezinárodní řidičský průkaz, ptají se, jestli mluvíme malgašsky a ti nejzvědavější chtějí vidět i pasy a pak se zoufale snaží přečíst naše jména.

Autor: Veronika Janů | neděle 10.7.2016 10:12 | karma článku: 20.19 | přečteno: 757x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.92 | Přečteno: 482 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.36 | Přečteno: 233 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.05 | Přečteno: 478 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 61 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 707
Jsem zdravotní laborantka, tato práce mě sice baví, ale daleko radši se věnuji focení. Velice toužím po tom stát se skutečnou fotografkou. Navštívila jsem spoustu zajímavých míst a ráda bych se s ostatními podělila o své postřehy ale hlavně o fotografie. Další mojí velkou láskou je dobré jídlo, ráda zkouším nové věci a nebojím se experimentovat. Mou další tvorbu můžete najít zde: http://www.flickr.com/photos/veronikajanu/ https://www.facebook.com/veronikajanu.photograpy http://www.veronikajanu.cz/

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...