Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tajuplný Nippon - Sakury a šťastné konce

Když jsem odjížděla do Japonska, měla jsem trochu obavy, že možná ani nebudu mít o čem psát. Přece jen je to naprosto kultivovaná a především kulturní země. 

Tady přece nehrozí nic šíleného nebo strhujícího z čeho bych měla potřebu se vypsat, ale opak je pravdou. Tedy ne že by se dělo něco šíleného, naopak. Tokio mi zatím přijde až neuvěřitelně klidné a srozumitelné. Strašně jsem se bála davů lidí a přecpaných ulic, ale nic z toho se nekoná. Ani MHD není nacpaná k prasknutí. Nevím, zda jsem tak otrlá nebo máme prostě jen štěstí.

Ráno byla ulice ještě krásnější než předchozí večer.

Ráno začalo velmi brzy a velmi poklidně, procházkou čtvrtí, kde jsou ještě původní předválečné domy ze dřeva. Narazili jsme na neuvěřitelné množství hřbitovů a malých svatyň. V jedné z nich jsme hodili mince do oltáře a pomodlili se podle instrukcí na cedulce u vchodu.  Na člověka to tu prostě tolik dýchá, že chce podobné rituály provádět, i když není zrovna věřící. Tak trochu jsem si tím možná chtěla usmířit bohy, aby nám dnes skutečně přivezli kufry. No a pak jsme si od usměvavého pána koupili pytlík japonské směsi sladko-slaných sušenek s řasou nori. Chroupajíce sušenky, šli jsme dál a dál uličkami až jsme konečně narazili na park Ueno, kam jsme měli namířeno. Park Ueno je totiž proslulý svým množstvím sakur a já se už nemohla dočkat, až je uvidím. Průvodce se nemýlil a tak jsme se mohli po vzoru místních obdivovat stovkám sakur, které tvořily růžový baldachýn nad našimi hlavami. Chvílemi foukal tak silný vítr, až květy začaly opadávat a zdálo se, že sněží. Pravda, bylo by fér přiznat, že tam bylo lidí už celkem hodně, ale není se čemu divit. Sakury tu s oblibou obdivují všichni. Lidé se scházejí, sedají pod stromy a popíjejí saké z dřevěných kalíšků. No a právě tady mě začala popadat mírná hysterie. Bylo teprve ráno a můj malý Olympus začal hlásit vybitou baterii. Ne to NE! TO NE!! A kde že je nabíječka? No pochopitelně ve ztraceném kufru spolu s mou zrcadlovkou, kterou už jsem skoro oplakala. Když se mě Marek snažil utěšit, že mám přece ještě mobil, jen těžko jsem mu vysvětlovala, že je to asi jako by se snažil své klientky sříhat nůžkami na papír.  No nic, tak zahltím alespoň instagram a facebook.

Ranní ulice kolem Nishi-nippori.

Jedna ze svatyň, které jsme cestou potkali. 

Obchody se suvenýry byly ještě zavřené.

Původní dřevěný dům.

Sněží :-)

Vstup do parku Ueno.

Hned za parkem bylo veliké jezero v kontrastu s moderní čtvrtí. V jezeře byli samozřejmě kapři a také želvy.

Z těch všech úvah nám pořádně vyhládlo a tak jsme zapadli do malé restaurace, kde to neuvěřitelně vonělo. Úplně všude, kam jsme zatím přišli, měli menu i v angličtině a všichni byli neuvěřitelně laskaví a ochotní nás obsloužit.  Dali jsme si tu mého vysněného grilovaného úhoře Unagi. Chutnal přesně tak, jak jsem si ho představovala. Podle mých dosavadních poznatků je tu zatím všechno jídlo krásné, lahodné a nepopsatelné. Dokonce i jídlo v plastových krabičkách v supermarketu je lahodné a lákavé.

Unagi na korejský způsob s kimchi.

Po dobrém obědě jsme se rozhodli navštívit čtvrť Shinjuku, Vlastně jen tak, spontánně. Sotva jsem vystoupila z vlaku, musela jsem otevřít pusu údivem. Moje první opravdové mrakodrapy! Čtvrť celá z tak vysokých a moderních budov až se mi zatočila hlava. Nedokázala jsem odtrhnout oči a pořád zírala do nebe. Když jsem se pak konečně podívala i na úroveň ulice, byla jsem v úžasu podruhé. Snad všude byly obchody s elektronikou, jako by se navzájem slévaly do jednoho komplexu. Ve většině z nich samozřejmě i fototechnika, kterou jsem mohla jen nábožně obdivovat. No ale aby té moderny nebylo moc, rozhodla jsem se ještě dojít k zahradám paláce Meiji. Kdyby mě do toho místa někdo přivedl se zavázanýma očima, nikdy bych neuvěřila, že je kolem mě město s téměř 14 miliony obyvatel. Takové ticho, honosné staré stromy a pěšiny. Absolutní divočina, neprostupný prales. Tohle mi musíte věřit, protože v tuto chvíli se mi vybil i mobilní telefon a já už prostě nemohla zaznamenávat nikam než do své paměti.

Jak už jsem řekla, Tokio je neuvěřitelně intuitivní a přehledné. Úplně všechno je psané v angličtině, takže jsme ani jednou nezabloudili. Také jsem moc ráda, že jsme si pořídili ony proslulé JR passy pro cestování vlaky. Po Tokiu se díky nim pohybujeme naprosto bez problémů a nepotřebujeme ani klasické metro nebo autobusy. Nemusíme řešit žádné lístky ani přestupy. Trasy Japonských drah jsou dostatečně husté po celém městě, takže můžu tohle řešení všem jen doporučit. Nějakým zásahem shůry jsem nám dokonce našla ubytování blízko trasy Jamanote line, která jak jsme zjistili, je okružní a spojuje všechna důležitá místa.

PS: právě dorazily kufry!! Čisté prádlo! Nabíječka a foťák! Myslím, že bychom svatyně měli navštěvovat častěji. :-)

PPS: Celý den jsem si dnes gratulovala, že jsem se nakonec rozhodla neletět v klasickém pohodlném cestovním oblečení, ale tak trochu jako dáma. Jen díky tomu jsem se dnes po Tokiu nemusela pohybovat v teplákách a bavlněném tričku s nějakým chytrým nápisem. Rozhodně tip pro příští cesty.

Jak tak přepisuji své poznámky, čtu tady + STORY S BRÝLEMI. Musím, se přiznat, že mi chvíli trvalo, než jsem si uvědomila, o co šlo. No o nic menšího než že v Japonsku vám prostě udělají dioptrické brýle na počkání. Projdete si obchůdek, vyberete obroučky, oni Vám buď oči změří a nebo dle vašich starých brýlí vyrobí čočky. Za třicet minut jsou brýle kompletně hotové s úžasným japonským servisem a vytříbeným chováním, jako byste kupovali diamanty. To vše v přepočtu za 1200 korun.

Autor: Veronika Janů | neděle 18.2.2018 9:27 | karma článku: 21,52 | přečteno: 497x
  • Další články autora

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - zahrada Kenrokuen

Ještě na žádné z mých dovolených se mi nepodařilo přibrat, vždycky to bylo spíš naopak, ale Japonsko?!

22.4.2018 v 10:22 | Karma: 16,12 | Přečteno: 408x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - proč se nám líbí Kanazawa

Dnes jsme cestovali doslova po vzoru místních, což znamená s pořádnou svačinou sebou. Na každém nádraží je vždy patro s jídlem, které je vyloženě připravené a určené k tomu, aby si ho člověk vzal sebou na palubu vlaku.

16.4.2018 v 20:32 | Karma: 17,39 | Přečteno: 367x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - obyčejný den

Japonsko je vážně podivná země. Určitě už jste slyšeli o takzvaných trainspotterech, tedy o lidech, kteří fotí vlaky

16.4.2018 v 19:22 | Karma: 16,78 | Přečteno: 366x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - posvátná hora

Znáte taková ta vtipná srovnání dvou fotek, kdy u jedné je napsáno „očekávání“ a u druhé „realita“? Tak přesně něco takového jsme dnes zažili na hoře Inari.

2.4.2018 v 8:52 | Karma: 18,70 | Přečteno: 461x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - první ochutnávka Kjóta

Pokaždé, když si povzdechnu, že už asi nemůže být horší počasí, mi někdo tam nahoře dokáže, že se mýlím. Dnes z nebe padaly doslova proudy vody a teplota klesla pod deset stupňů.

25.3.2018 v 11:04 | Karma: 19,94 | Přečteno: 409x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - úvahy ve vlaku

Dnes se počasí konečně trochu umoudřilo, ne snad, že by svítilo sluníčko, to bych chtěla moc, ale neprší. Oproti prvnímu dni dost klesla teplota a já se slzou v oku smutně koukám na všechny šaty, co jsem si vzala s sebou.

18.3.2018 v 7:40 | Karma: 21,19 | Přečteno: 483x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - když prší

Dnešní den byl velmi zvláštní. Probudili jsme se do deštivého rána a mlha byla tak hustá, že nebylo vidět ani Tokio sky tree.

11.3.2018 v 10:03 | Karma: 17,75 | Přečteno: 343x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - zamlžené Nikkó a večerní Unagi

Právě sedím ve vlaku z Nikkó a přemýšlím o všem, co jsem doposud zažila a viděla. Japonsko je opravdu naprosto jiné, než země kde jsem doposud byla.

4.3.2018 v 17:23 | Karma: 19,51 | Přečteno: 388x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - rybí trh a mrakodrapy

Některé dny jsou tak krásné, že se mi o ně skoro ani nechce dělit. Ten dnešní začal poměrně brzy, probudili jsme se kolem půl šesté, rozhodli jsme se tedy, že navštívíme neslavnější rybí trh Tsukiji.

25.2.2018 v 8:30 | Karma: 21,98 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Tajuplný Nippon - první dojmy

Takže opravdu Japonsko. Jsem tady, je to tak a už mi ho nikdo nevezme. Můj splněný sen o sakurách, gejšách a sushi.

11.2.2018 v 8:31 | Karma: 23,01 | Přečteno: 679x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - zamyšlení na závěr

Dnes jsem vstala nějak brzy, asi je to tím, že je dnes poslední den. Zabalím poslední věci a vrátíme auto, které nám neuvěřitelně dobře sloužilo. Zkrátka už jen pár hodin a opustíme Madagaskar.

4.12.2016 v 11:48 | Karma: 16,19 | Přečteno: 341x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - zpátky v Taně

Probudila jsem se do zataženého rána a marně přemýšlím, jak nacpu do kufru všechny dárky, které jsem koupila.

13.11.2016 v 9:47 | Karma: 15,68 | Přečteno: 307x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - je to blízko!

Člověk by nikdy neměl říkat, že už ho nemůže nic překvapit, a už vůbec ne tady na Madagaskaru. Nevím, za co jsme si to právě dnes zasloužili, ale pravděpodobně jsme byli jen po zásluze potrestáni za dobré skutky.

14.10.2016 v 12:38 | Karma: 20,19 | Přečteno: 439x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - co se děje kolem cest

Dnes ráno jsme se probudili doslova v botanické zahradě. Naším cílem pro dnešní den se totiž stal národní park Ranomafana.

3.10.2016 v 11:03 | Karma: 22,37 | Přečteno: 397x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - národní park Isalo

Dnešek byl opět naprosto úchvatný. Viděli jsme tolik věcí, že snad ani není možné, že to byl jen jeden den.

18.9.2016 v 9:46 | Karma: 21,68 | Přečteno: 467x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - jedeme dál

Tak jsme se dnes ráno rozloučili s mořem i posledním baobabem a vydali se zpět směr Tana. A jak bylo v plánu, zastavili jsme cestou v národním parku Isalo.

26.8.2016 v 11:11 | Karma: 17,13 | Přečteno: 352x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - čas na odpočinek

Včerejší i dnešní den jsme zasvětili odpočinku na pláži. Musíme se zregenerovat a načerpat síly na cestu zpět.

1.8.2016 v 7:53 | Karma: 20,19 | Přečteno: 281x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - konečně v ráji

Tak jsme se tedy konečně dostali až do nejvzdálenějšího bodu naší cesty. Malého ráje se jménem Ifaty...

10.7.2016 v 10:12 | Karma: 20,19 | Přečteno: 757x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - až do Tuleáru!

Včerejší den byl tak vyčerpávající, že jsem měla sílu už jen lehnout si do postele. Když jsme ráno opustili Fianarantsou, všichni jsme očekávali, že se cesta konečně zlepší, ale nestalo se tak.

5.7.2016 v 9:24 | Karma: 22,32 | Přečteno: 474x | Diskuse| Cestování

Veronika Janů

Road trip Madagaskar - po dálnici RN7

Jsme ve městě Fianarantsoa a já vůbec nevím, čím začít. Ranní procházkou městem? Tím, co všechno jsem dnes po cestě viděla? Nebo tím, že jsme 20 kilometrů jeli dvě hodiny?

26.6.2016 v 11:24 | Karma: 21,10 | Přečteno: 346x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Jsem zdravotní laborantka, tato práce mě sice baví, ale daleko radši se věnuji focení. Velice toužím po tom stát se skutečnou fotografkou. Navštívila jsem spoustu zajímavých míst a ráda bych se s ostatními podělila o své postřehy ale hlavně o fotografie. Další mojí velkou láskou je dobré jídlo, ráda zkouším nové věci a nebojím se experimentovat.

Mou další tvorbu můžete najít zde: http://www.flickr.com/photos/veronikajanu/
https://www.facebook.com/veronikajanu.photograpy
http://www.veronikajanu.cz/

Seznam rubrik